РКР


Республиканскийй монитогринг качества образования http://monitoring.adu.by/index.php/ru/

Изучение чтения и понимания текста на белорусском языке (IV класс) 2023 





Демонстрационный вариант по изучению чтения  и понимания теста  (IV класс, 2021/2022 учебный год)

 Демонстрационный вариант по изучению математической грамотности (IX класс, 2021/2022 учебный год)

Характеристика заданий и рекомендации по их оцениванию

Демонстрационный вариант республиканской контрольной работы по учебному предмету «Биология» (VII класс, 2021/2022 учебный год)

Рекомендации по проверке. Демонстрационный вариант республиканской контрольной работы по учебному предмету «Биология» (VII класс, 2021/2022 учебный год)

Демонстрационный вариант республиканской контрольной работы по учебному предмету «История Беларуси» (VI класс, 2021/2022 учебный год)

Рекомендации по оцениванию результатов выполнения республиканской контрольной работы по учебному предмету «История Беларуси» (VI класс, 2021/2022 учебный год)

Результаты участия Республики Беларусь в PISA-2018

Полезная информация

комендации по результатам изучения личностного развития учащихся

Рекомендации по результатам республиканской контрольной работы по учебному предмету «Биология» (IX класс)

Демо-версии РКР 2021

З мэтай удасканалення чытацкіх уменняў вучняў рэкамендую прымяняць ўсім настаўнікам  установы адукацыі ў працэсе навучання кожнаму вучэбнаму прадмету наступныя віды заданняў:
1. Для фарміравання ў вучняў чытацкага ўмення знаходзіць і здабываць інфармацыю з тэксту прапаноўваць ім заданні, у якіх неабходна:
- знаходзіць і вылучаць у тэксце фрагменты, якія патрабуюцца для адказу на пастаўленае пытанне;
- рабіць простыя высновы па змесце тэксту;
- супастаўляць інфармацыю з розных частак тэксту;
- тлумачыць прызначэнне прадстаўленага ў тэксце малюнка, карты, тлумачыць часткі графіка або табліцы і г. д.;
- вызначаць лексічнае значэнне незнаёмага слова (тэрміна) на аснове кантэксту, а не толькі па слоўніку.
2. Для фарміравання ў вучняў чытацкага ўмення інтэграваць і інтэрпрэтаваць паведамленні тэксту рэкамендуецца прапаноўваць ім заданні, у якіх патрабуецца:
- вылучаць асноўную і другарадную інфармацыю, здабываць з тэксту адзінкі інфармацыі, аб'яднаныя агульнай тэмай;
- вызначаць асноўную думку тэксту, часткі тэксту;
- знаходзіць довады ў тэксце для пацверджання вылучаных тэзісаў;
- складна, паслядоўна, аргументавана адказваць на пытанне ў пісьмовай форме, выкарыстоўваючы інфармацыю тэксту.
3. Для фарміравання чытацкага ўмення асэнсоўваць і ацэньваць паведамленні тэксту рэкамендуецца прапаноўваць заданні, у якіх патрабуецца:
- фармуляваць лагічныя высновы на аснове інфармацыі тэксту, набытых ведаў і ўласнага вопыту;
- разважаць аб інфармацыі, паведамленні ў тэксце; на аснове наяўных ведаў, жыццёвага вопыту падвяргаць  сумневу дакладнасць наяўнай інфармацыі (альбо згаджацца з наяўнай інфармацыяй), матываваць сваё меркаванне;
- ацэньваць тэкст, у якім выкарыстоўваецца розныя формы прадстаўленай інфармацыі: малюнкі, карты, графікі, дыяграмы, табліцы і інш.;
- будаваць у пісьмовым выглядзе разгорнуты, лагічны адказ на аснове тэксту.
4. У пазакласнай дзейнасці праводзіць заняткі для падтрымкі чытання, ствараць куткі чытання ў класных кабінетах, арганізоўваць работу літаратурных гасцінных і інш.
5. У пазашкольнай дзейнасці арганізаваць сумесную работу з бібліятэкамі, установамі культуры і т. п.
6. Выкарыстоўваць магчымасці самаадукацыі па пытаннях чытацкай граматнасці.

Комментариев нет:

Отправить комментарий