Республиканскийй монитогринг качества образования http://monitoring.adu.by/index.php/ru/
Изучение чтения и понимания текста на белорусском языке (IV класс) 2023
Демонстрационный вариант по изучению чтения и понимания теста (IV класс, 2021/2022 учебный год)
Демонстрационный вариант по изучению математической грамотности (IX класс, 2021/2022 учебный год)
Характеристика заданий и рекомендации по их оцениванию
Результаты участия Республики Беларусь в PISA-2018
- PISA-2018 в Республике Беларусь. Общая характеристика исследования. Социокультурный контекст
- PISA-2018 в Республике Беларусь. Читательская грамотность
- PISA-2018 в Республике Беларусь. Математическая грамотность
- PISA-2018 в Республике Беларусь. Естественнонаучная грамотность
Полезная информация
- https://rikc.by/ru/PISA/PISA-2018.pdf
- https://rikc.by/pisa
- http://www.oecd.org/pisa
- Задания, направленные на формирование метапредметных компетенций учащихся
комендации по результатам изучения личностного развития учащихся
Демо-версии РКР 2021
З мэтай удасканалення чытацкіх уменняў вучняў рэкамендую
прымяняць ўсім настаўнікам установы
адукацыі ў працэсе навучання кожнаму вучэбнаму прадмету наступныя віды
заданняў:
1. Для фарміравання ў вучняў чытацкага ўмення знаходзіць
і здабываць інфармацыю з тэксту прапаноўваць ім заданні, у якіх неабходна:
- знаходзіць і вылучаць у тэксце фрагменты, якія
патрабуюцца для адказу на пастаўленае пытанне;
- рабіць простыя высновы па змесце тэксту;
- супастаўляць інфармацыю з розных частак тэксту;
- тлумачыць прызначэнне прадстаўленага ў тэксце малюнка,
карты, тлумачыць часткі графіка або табліцы і г. д.;
- вызначаць лексічнае значэнне незнаёмага слова (тэрміна)
на аснове кантэксту, а не толькі па слоўніку.
2. Для фарміравання ў вучняў чытацкага ўмення інтэграваць
і інтэрпрэтаваць паведамленні тэксту рэкамендуецца прапаноўваць ім заданні, у
якіх патрабуецца:
- вылучаць асноўную і другарадную інфармацыю, здабываць з
тэксту адзінкі інфармацыі, аб'яднаныя агульнай тэмай;
- вызначаць асноўную думку тэксту, часткі тэксту;
- знаходзіць довады ў тэксце для пацверджання вылучаных
тэзісаў;
- складна, паслядоўна, аргументавана адказваць на пытанне
ў пісьмовай форме, выкарыстоўваючы інфармацыю тэксту.
3. Для фарміравання чытацкага ўмення асэнсоўваць і
ацэньваць паведамленні тэксту рэкамендуецца прапаноўваць заданні, у якіх
патрабуецца:
- фармуляваць лагічныя высновы на аснове інфармацыі
тэксту, набытых ведаў і ўласнага вопыту;
- разважаць аб інфармацыі, паведамленні ў тэксце; на
аснове наяўных ведаў, жыццёвага вопыту падвяргаць сумневу дакладнасць наяўнай інфармацыі (альбо
згаджацца з наяўнай інфармацыяй), матываваць сваё меркаванне;
- ацэньваць тэкст, у якім выкарыстоўваецца розныя формы
прадстаўленай інфармацыі: малюнкі, карты, графікі, дыяграмы, табліцы і інш.;
- будаваць у пісьмовым выглядзе разгорнуты, лагічны адказ
на аснове тэксту.
4. У пазакласнай дзейнасці праводзіць заняткі для
падтрымкі чытання, ствараць куткі чытання ў класных кабінетах, арганізоўваць работу
літаратурных гасцінных і інш.
5. У пазашкольнай дзейнасці арганізаваць сумесную работу
з бібліятэкамі, установамі культуры і т. п.
6. Выкарыстоўваць магчымасці самаадукацыі па пытаннях
чытацкай граматнасці.
Комментариев нет:
Отправить комментарий