Рэкамендацыі па праектаванні вучэбных заняткаў
Для
забеспячэння фарміравання ФА, з мэтай павышэння якасці адукацыі прапаную пры
праектаванні вучэбных заняткаў абапірацца на парады і вопыт калег, якія
паспяхова ўкараняюць у змест вучэбных заняткаў заданні для фарміравання ФА
вучняў :
1. Мэтапакладанне:
-
мэту ўрока абмяркоўваць і фарміраваць ў дыялогу з вучнямі (вучні выказваюць
свае меркаванні, навошта можа быць патрэбна тое, што вывучаецца на ўроку);
- задачы,
якія рашаюцца на ўроку павінны быць дыягнастычныя, вымяраемыя (есць
крытэрыі, зразумелыя вучням, якія могуць быць выкарыстаны ў працэсе сама- і
ўзаемаацэньвання);
- заданні
на развіцце ФА павінны адпавядаць мэтам і задачам урока.
2. Інфармацыйнае
забеспячэнне:
- побач з традыцыйнымі выкарыстоўваць розныя даведачныя
матэрыялы (слоўнікі, энцыклапедыі, даведнікі, электронныя вучэбныя
матэрыялы, рэсурсы Інтэрнэт);
- выкарыстоўваць матэрыялы розных фарматаў (тэкст, табліца,
схема, графіка, відэа, аўдые), у кантэксце канкрэтнай праблемы пераўтвараць і
пераходзіць ад адной формы да другой;
- крыніцай інфармацыі становяцца асабістыя назіранні
вучняў, вопыт, эксперымент;
- ствараць вучэбныя сітуацыі, у якіх неабходна
параўноўваць, супастаўляць дадзеныя з розных крыніц;
- мэтанакіравана выкарыстоўваць ІКТ;
- фарміраваць універсальныя вучэбныя дзеянні на кожным
этапе ўрока.
3. Арганізацыйная дзейнасць вучняў:
- даваць магчымасць вучням паспрабаваць розныя варыянты
(спосабы, алгарытмы) выканання заданняў,
якія фарміруюць ФА, абмяркоўваць іх эфектыўнасць;
- заданні, якія фарміруюць ФА павінны быць варыятыўныя,
вучань павінен сам абраць узровень складанасці, спосаб дзейнасці, тэмп;
- укючэнне задання, якое фарміруе ФА ў урок павінна быць
мэтанакіравана і абаснавана;
- прыемы і спосабы работы з заданнем, якое фарміруе ФА
павінна садзейнічаць дасягненню плануемых вынікаў.
4. Педагагічныя тэхналогіі:
- выкарыстоўваць актыўныя і інтэрактыўныя тэхналогіі
навучання;
- выкарыстоўваць заданні, у якіх на прадметным змесце фарміруюцца
метапрадметныя ўменні, кампетэнцыі.
5. Ацэнка дзейнасці і рэфлексія:
- выкарыстоўваць фарматыўнае ацэньванне, крытэрыі
абмеркаваны з вучнямі і зразумелы ім;
- арганізоўваць узаемакантроль, самакантроль вучняў па
вызначаных крытэрыях;
- арганізоўваць якасную рэфлексію вучняў (дасягненне выніку, складанасць, карысць, узаемадзеянне).
Урок для взрослых по формированию естественнонаучной грамотности. О. Н. Хренкова
Урок для взрослых "Математическая грамотность" Г. Д. Пашкевич
Урок матэматыкі ў 8 класе. Тэма ўрока : “Плошчымногавугольнікаў”. Настаўнік Л. Ф. Наскевіч
Семинар-практикум "Формирование функциональной грамотности учащихся"
ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ АСПЕКТ
ФОРМИРОВАНИЕ ФУНКЦИОНАЛЬНОЙ ГРАМОТНОСТИ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ Гин. С. И.
Естественнонаучная функциональная грамотность как ценностно-целевой ориентир начального образования Ковальчук Т. А.Материалы по формированию функциональной грамотности учащихся (Опыт педагогов г. Пинска БОИРО)
Божко Н.А., Развитие информационной компетентности при работе с учебным пособием на уроках географии
Ярошук Е.В., Формирование функциональной грамотности учащихся на уроках истории и обществоведения
Республиканский мониторинг качества образования
Полезные ссылки
Республиканские сервисы
https://adu.by/images/2023/11/diagn-instrum-est-nauch-gramotn.pdf
https://adu.by/ru/pedagogam/natsionalnoe-issledovanie-kachestva-obrazovaniya-niko.html
Российские сервисы:
Банк заданий
http://xn--373-qddohl3g.xn--p1ai/bank-fun.html
https://www.youtube.com/watch?v=jOtcyrmIrPc
https://fipi.ru/metodicheskaya-kopilka/metodika-otsenivaniya-bazovykh-navykov
https://science-education.ru/ru/article/view?id=28803
Комментариев нет:
Отправить комментарий