Функциональная грамотность, 2023/2024, 2024/2025 учебные годы

Рэкамендацыі па праектаванні вучэбных заняткаў 

Для забеспячэння фарміравання ФА, з мэтай павышэння якасці адукацыі прапаную пры праектаванні вучэбных заняткаў абапірацца на парады і вопыт калег, якія паспяхова ўкараняюць у змест вучэбных заняткаў заданні для фарміравання ФА вучняў :

1. Мэтапакладанне:

- мэту ўрока абмяркоўваць і фарміраваць ў дыялогу з вучнямі (вучні выказваюць свае меркаванні, навошта можа быць патрэбна тое, што вывучаецца на ўроку);

- задачы, якія рашаюцца на ўроку павінны быць дыягнастычныя, вымяраемыя (есць крытэрыі, зразумелыя вучням, якія могуць быць выкарыстаны ў працэсе сама- і ўзаемаацэньвання);

- заданні на развіцце ФА павінны адпавядаць мэтам і задачам урока.

2.  Інфармацыйнае забеспячэнне:

- побач з традыцыйнымі выкарыстоўваць розныя даведачныя матэрыялы (слоўнікі, энцыклапедыі, даведнікі, электронныя вучэбныя матэрыялы, рэсурсы Інтэрнэт);

- выкарыстоўваць матэрыялы розных фарматаў (тэкст, табліца, схема, графіка, відэа, аўдые), у кантэксце канкрэтнай праблемы пераўтвараць і пераходзіць ад адной формы да другой;

- крыніцай інфармацыі становяцца асабістыя назіранні вучняў, вопыт, эксперымент;

- ствараць вучэбныя сітуацыі, у якіх неабходна параўноўваць, супастаўляць дадзеныя з розных крыніц;

- мэтанакіравана выкарыстоўваць ІКТ;

- фарміраваць універсальныя вучэбныя дзеянні на кожным этапе ўрока.

3. Арганізацыйная дзейнасць вучняў:

- даваць магчымасць вучням паспрабаваць розныя варыянты (спосабы, алгарытмы)  выканання заданняў, якія фарміруюць ФА, абмяркоўваць іх эфектыўнасць;

- заданні, якія фарміруюць ФА павінны быць варыятыўныя, вучань павінен сам абраць узровень складанасці, спосаб дзейнасці, тэмп;

- укючэнне задання, якое фарміруе ФА ў урок павінна быць мэтанакіравана і абаснавана;

- прыемы і спосабы работы з заданнем, якое фарміруе ФА павінна садзейнічаць дасягненню плануемых вынікаў.

4. Педагагічныя тэхналогіі:

- выкарыстоўваць актыўныя і інтэрактыўныя тэхналогіі навучання;

- выкарыстоўваць заданні, у якіх на прадметным змесце фарміруюцца метапрадметныя ўменні, кампетэнцыі.

5. Ацэнка дзейнасці і рэфлексія:

- выкарыстоўваць фарматыўнае ацэньванне, крытэрыі абмеркаваны з вучнямі і зразумелы ім;

- арганізоўваць узаемакантроль, самакантроль вучняў па вызначаных крытэрыях;

- арганізоўваць якасную рэфлексію вучняў (дасягненне выніку, складанасць, карысць, узаемадзеянне).

Урок для взрослых по формированию естественнонаучной грамотности. О. Н. Хренкова

Урок для взрослых "Читательская грамотность как основа успешности младших школьников" Л. А. Андрияшко 

Урок для взрослых "Математическая грамотность" Г. Д. Пашкевич

Урок русской литературы в 11 классе. Тема: Поэма «Реквием» - скорбный плач матери о сыне и о стране. Учитель Т. А. Пасовец  

презентация к уроку

Урок матэматыкі ў 8 класе. Тэма ўрока : “Плошчымногавугольнікаў”. Настаўнік Л. Ф. Наскевіч

прэзентацыя да ўрока

Семинар-практикум "Формирование функциональной грамотности учащихся"

ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ АСПЕКТ

Формирование и оценка функциональной грамотности обучающихся: подготовка к национальному исследованию качества образования (Веснік адукацыі)

Формирование функциональной грамотности как научная и образовательная проблема ч. 1 (Веснік адукацыі)

Формирование функциональной грамотности как научная и образовательная проблема ч. 2 (Веснік адукацыі)

Формирование функциональной грамотности как научная и образовательная проблема ч. 3 (Веснік адукацыі)

Теоретико-методические аспекты формирования функциональной грамотности обучающихся в процессе проектной деятельности при изучении учебных предметов математического и естественнонаучного образования (Веснік адукацыі)

Формирование функциональной грамотности в области работы с информацией в процессе факультативных занятий "Человек в мире медиа: как не потеряться в эпоху фейков и мейнстримов" (Веснік адукацыі)

ФОРМИРОВАНИЕ ФУНКЦИОНАЛЬНОЙ ГРАМОТНОСТИ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ Гин. С. И. 

Естественнонаучная функциональная грамотность как ценностно-целевой ориентир начального образования Ковальчук Т. А.

Материалы по формированию функциональной грамотности учащихся (Опыт педагогов г. Пинска БОИРО)

Матвицевская О.И., К читательской грамотности – через познавательные тесты // Народная асвета, 2021. – № 7. – С. 21-20

Кравченина Н.Д., Особенности компетентностно-ориентированных заданий, условия их использования на учебных занятиях по математике в начальных классах

Божко Н.А., Развитие информационной компетентности при работе с учебным пособием на уроках географии

Ярошук Е.В., Формирование функциональной грамотности учащихся на уроках истории и обществоведения

Гупало С.В., Использование математических кейсов на уроке для повышения финансовой грамотности учащихся

НИКО 

Республиканский мониторинг качества образования 

Мастер-класс "Совершенствование профессиональной компетентности учителя учебных предметов филологического цикла по вопросам развития и воспитания личности учащегося средствами учебного предмета"  Веренич Е. Л. ГУО "Средняя школа № 4 г. Столина" (русская литература)

Мастер-класс "Совершенствование профессиональной компетентности учителя учебных предметов филологического цикла по вопросам развития и воспитания личности учащегося средствами учебного предмета"  Мойсюк А. Н.  ГУО "Средняя школа № 2 г. Давид-Городка" (русский язык)

Полезные ссылки

Республиканские сервисы

https://adu.by/images/2023/11/diagn-instrum-est-nauch-gramotn.pdf

https://adu.by/ru/pedagogam/natsionalnoe-issledovanie-kachestva-obrazovaniya-niko.html

Российские сервисы:

Банк заданий

http://xn--373-qddohl3g.xn--p1ai/bank-fun.html

https://www.youtube.com/watch?v=jOtcyrmIrPc

https://fipi.ru/metodicheskaya-kopilka/metodika-otsenivaniya-bazovykh-navykov

http://doc.fipi.ru/metodicheskaya-kopilka/metodika-otsenivaniya-bazovykh-navykov/khimiya_metodika.pdf

https://doc.fipi.ru/metodicheskaya-kopilka/metodika-otsenivaniya-bazovykh-navykov/khimiya_metodika_11.pdf

http://doc.fipi.ru/metodicheskaya-kopilka/metodika-otsenivaniya-bazovykh-navykov/biologiya_metodika.pdf

https://shop.prosv.ru/estestvenno-nauchnaya-gramotnost-zhivye-sistemy-trenazhyor-7-9-klassy15101?utm_source=%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C.club&utm_medium=product-slider&utm_campaign=formirovanie-estestvenno-2023-07-17

https://science-education.ru/ru/article/view?id=28803

https://doc.fipi.ru/metodicheskaya-kopilka/metodika-otsenivaniya-bazovykh-navykov/biologiya_metodika_11.pdf

http://doc.fipi.ru/metodicheskaya-kopilka/metodika-otsenivaniya-bazovykh-navykov/biologiya_metodika.pdf

https://doc.fipi.ru/otkrytyy-bank-zadaniy-dlya-otsenki-yestestvennonauchnoy-gramotnosti/9_klass/9_klass_10_var.pdf

https://media.prosv.ru/fg/

Методический коллаж

Комментариев нет:

Отправить комментарий